Clientenraad en comité slaan handen ineen behoud spoedzorg

6 juni 2014

Clientenraad en comité slaan handen ineen behoud spoedzorg

De Cliëntenraad van het St JansGasthuis en het actiecomité Behoud eerste hulp Weert zamelen vanaf deze week gezamenlijk handtekeningen in voor het behoud van de spoedzorg in de regio Weert. Eerder dit jaar werden via internet al bijna 7000 ondersteuningen verzameld onder een online petitie.

Maria Kursten van de Cliëntenraad: "De handtekening kan onder andere worden gezet tijdens de door de Cliëntenraad georganiseerde informatieavond op 19 juni en tijdens de open dag van het ziekenhuis op 21 juni waarbij de Cliëntenraad aanwezig is. Ook liggen er vanaf nu lijsten in de ontvangsthal van het ziekenhuis."

Volgens Paul Lempens van het comité kwam vanuit de bevolking steeds vaker het verzoek om niet alleen via internet steun te kunnen betuigen maar ook op papier. 'Veel mensen willen wat doen, maar hebben niet altijd de beschikking over internet. De lijsten liggen dus vanaf nu in de ontvangsthal van het ziekenhuis. We streven ernaar op meer plaatsen, ook in de buurgemeenten van Weert, lijsten ter ondertekening te leggen. Als mensen daarmee willen helpen, kunnen ze ons mailen op sjgmoetblijven@lijbrandt.nl Ook de online petitie loopt door.' Meer informatie en nieuws is te vinden op de website www.facebook.com/eerstehulpweert

De handtekeningen willen de initiatiefnemers aanbieden aan de Tweede Kamerleden die door de gemeenten zijn uitgenodigd om naar Weert te komen.

Actie vóór spoedeisende hulp groeit