SP in stadsbestuur

9 mei 2014

SP in stadsbestuur

Tijdens een speciale raadsvergadering werd gisteren het nieuwe college van Burgemeester en Wethouders geïnstalleerd. Voor het eerst maakt de SP deel uit van het gemeentebestuur. Namens de SP werd Paul Sterk als wethouder geïnstalleerd.

Het was de eerste raadsvergadering die plaatsvond in het nieuwe stadhuis. Nadat er afscheid was genomen van het oude stadsbestuur werd het nieuwe geïnstalleerd waaronder Paul Sterk.

Paul Sterk kreeg 26 van de 29 stemmen uit de gemeenteraad vóór zijn benoeming. Ook een groot deel van de gemeenteraadsleden die de oppositie vormen hebben dus vertrouwen in hem.

De SP-fractie had voor Paul een ludiek cadeau samengesteld. Een ´survivalpakket´om de eerste tijd als wethouder door te komen. Een stressballetje, paracetamol voor hoofdpijndossiers, een chocoladereep voor extra energie, een spiegeltje om jezelf recht in de ogen te kunnen blijven kijken, enzovoorts.

Voor de vier raadsleden en alle aanwezige SP´ers in de zaal was het toch wel een historisch moment. Voor het eerst bestuurd de SP mee in Weert. Maar nu meteen aan het werk en de beuk erin. Er is genoeg te doen!