Paul Sterk SP-wethouder in Weert

3 mei 2014

Paul Sterk SP-wethouder in Weert

Gezondheidswetenschapper Paul Sterk is door de SP voorgedragen als haar wethouder in het nieuwe Weerter college van Burgemeester en Wethouders. Namens de SP zal Paul onder andere Zorg en WMO in zijn portefeuille krijgen.

Tijdens de ledenvergadering van de SP donderdag stelde Paul zich na het bespreken van het coalitieakkoord voor aan de SP leden.

Paul Sterk is 50 jaar en woont al 20 jaar in de Weerter wijk Keent, samen met zijn vrouw en drie kinderen. In het Weertse is hij vooral bekend als auteur, dichter en columnist. Hij schrijft sonnetten die op verschillende openbare plekken in de stad zijn te lezen, zoals het station, het nieuwe stadhuis en bij diverse molens. Daarnaast publiceerde hij romans en is hij al jaren huiscolumnist van Bospop.

Van oorsprong is Paul gezondheidswetenschapper, afgestudeerd aan de Universiteit van Maastricht. In de jaren ´90 - ´00 was hij bij algemene en psychiatrische ziekenhuizen in Nederland en op de Antillen verantwoordelijk voor kwaliteitsmanagement en het begeleiden van veranderingsprocessen in de zorg, als stafmedewerker, manager en als directeur van een adviesbureau.

Verder bekleedde hij onder meer bestuurlijke en adviesfuncties in de thuiszorg, bij een gezondheidscentrum en een koepelorganisatie voor sportgeneeskunde. Hij heeft een groot aantal publicaties op het gebied van kwaliteit van zorg op zijn naam staan.

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet. ‘Ik ben blij dat wij een wethouder mogen leveren voor zo een belangrijk dossier, zeker met alle grote veranderingen op komst in de komende jaren. Ik ken Paul nu al een tijdje en heb veel vertrouwen in hem. We krijgen een sterke SP-wethouder op zorg met ervaring, kennis, ideeën en passie. Hem maak je niks wijs!

Samen met Frans van Eersel, namens de VVD, en Geert Gabriëls en Harry Litjens, namens Weert Lokaal, zal hij aanstaande donderdag tijdens een speciale raadsvergadering geïnstalleerd worden als wethouder. De SP-fractie blijft daarmee ongewijzigd.