SP maakt belangrijke stappen richting verkiezingen

18 september 2013

SP maakt belangrijke stappen richting verkiezingen

Aan de hand van een flink aantal gesprekken met kandidaat raadsleden deze zomer heeft de SP deze week een concept kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar samengesteld. De lijst telt dertig namen.

De lijst wordt vanavond met het bestuur van de afdeling besproken en vervolgens gepresenteerd aan de SP-leden. Die kunnen tijdens een ledenvergadering in november beslissen of ze akkoord gaan met de lijst. Daarna wordt de lijst en daarmee uiteraard ook de lijsttrekker aan iedereen gepresenteerd.

Vorige week kreeg de Weerter SP-afdeling in ieder geval al definitief het groene licht van het landelijke partijbestuur van de SP om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Weert. Het landelijke partijbestuur houdt in de gaten of afdelingen wel voldoende goede mensen hebben en ook in het algemeen klaar zijn voor de verkiezingen. Om problemen te voorkomen.

Vóór de ledenvergadering gaan de huidige SP-raadsleden samen met het afdelingbestuur ook nog aan de slag met het schrijven van een verkiezingsprogramma. Ook dat programma wordt in november aan de ledenvergadering voorgelegd.

Kandidatencommissie SP overtuigd: meer dan voldoende talent klaar voor raadsverkiezingen