SP pakt uit rond jubileum

2 april 2013

SP pakt uit rond jubileum

Op 1 mei 1988 werd de SP in Weert opgericht. Dit jaar vijfentwintig jaar geleden. Het einde van de jaren ‘80 was voor de SP een moeilijke tijd. Er werden in Nederland weinig nieuwe afdelingen opgericht en een landelijke doorbraak van de partij wilde maar niet lukken.

Vijfentwintig jaar later staat de SP er beter voor. De partij is een begrip geworden en kan op veel sympathie rekenen. Nog geen jaar geleden was de SP een tijd lang virtueel de grootste partij van Nederland. Toch lijkt een nieuwe doorbraak nu weer niet te lukken.

Waarom lukte het in 1988 in Weert wel? En kan de SP in Weert zich nogmaals op zo een manier onderscheiden?

Rond dit thema viert de SP op 1 mei aanstaande haar vijfentwintig jarig bestaan in Weert.

Bekende SP’ers van het eerste uur die betrokken waren bij de oprichting van de afdeling zoals Jan de Wit, bekend Kamerlid uit Heerlen en Tiny Kox uit Tilburg, fractievoorzitter in de Eerste Kamer, gaan daarover met elkaar en met publiek in gesprek.

Er is op 1 mei nog meer te doen in het SP-cafe De Beatrix. Zo zullen SP raadsleden Paul Lempens en Jeroen Goubet de Canon van de Weerter SP onthullen. Ook zullen er interviews met prominente en minder bekende Weerter SP´ers zijn en ruimte voor discussies. Uiteraard onder het genot van een hapje en een drankje.

Een definitief programma zal binnenkort volgen.

Uit 2008: Twintig jaar SP in Weert