Ledenvergadering: SP Weert doet mee aan raadsverkiezingen 2014!

28 februari 2013

Ledenvergadering: SP Weert doet mee aan raadsverkiezingen 2014!

Een ledenvergadering in 2011De leden van de SP kozen er vanavond tijdens een ledenvergadering voor om als SP afdeling Weert mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. In een vol café De Beatrix werd dit besluit met veel enthousiasme genomen.

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet was ook aanwezig: Bij andere partijen is het vanzelfsprekend dat ze meedoen aan de verkiezingen. Het zijn kiesverenigingen. De SP is meer dan dat. Ook buiten de gemeenteraad is de SP actief om dingen voor elkaar te krijgen in Weert. De raad is een middel, geen doel op zich. Dus iedere keer stellen we ons zelf de vraag of het zinvol is om in erin te gaan zitten, om mee te doen aan verkiezingen.´

De SP wil zich voorbereiden op groei in Weert. Een eventueel grotere SP in de gemeenteraad mag niet ten koste gaan van een sterke afdeling die acties organiseert buiten de raad.

Het bestuur besefte vorig jaar al dat daarvoor meer mensen nodig zijn en legde dat aan de leden voor. Tijdens een ledenvergadering in november werden er met de leden een aantal punten opgesteld waaraan een goed SP-raadslid moet voldoen. Het bestuur kreeg de opdracht om mensen te zoeken die in het plaatje passen zodat er ook bij een grotere SP een sterke afdeling en een sterke raadsfractie kan blijven bestaan. En om als partij klaar te zijn voor misschien wel de volgende stap: meebesturen in Weert.

SP afdelingsvoorzitter Ron van Raaij; `Wij zijn er als bestuur van overtuigd dat die opdracht gelukt is. We hebben veel leden bereid gevonden om iets extra’s voor de SP te doen. We denken over een paar maanden met een goede kandidatenlijst te kunnen komen en tegelijk de afdeling te kunnen versterken.’

Het bestuur adviseerde de ledenvergadering dan ook om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014, de leden zeiden daar enthousiast ‘ja’ op.

In de lente en de zomer gaat de SP beginnen met de voorbereidingen voor de verkiezingen. De ledenvergadering stelde ook al meteen een kandidatencommissie vast die met kandidaat-raadsleden gaat praten. Aan de hand daarvan zal er een kieslijst opgesteld worden. Het bestuur gaat in samenwerking met de fractie aan de slag met het schrijven van een verkiezingsprogramma.

‘Zo ergens rond september of oktober willen we er in grote lijnen uit zijn. We zullen dan weer met de leden gaan praten over het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst. Voor het einde van het jaar willen we alles vastgesteld hebben. Want voor je het weet is het maart 2014!’ aldus SP fractievoorzitter Jeroen Goubet.

Er werd nog lang nagekeuveld in de Beatrix en gedronken op de toekomst.