Gemeente Weert werkt niet mee aan postdistributie via garageboxen

5 november 2011

Gemeente Weert werkt niet mee aan postdistributie via garageboxen

Uit een inventarisatie van de SP blijkt dat in Weert garageboxen als distributiepunten worden ingezet. Hierop heeft de partij het college om een standpunt gevraagd. Het college van Burgemeester en Wethouders laat weten dat postdistributie vanuit garageboxen niet in de bestemmingsplannen past.

“Ook geeft het college aan geen aanvragen te hebben ontvangen voor deze activiteiten,” zegt SP-raadslid Bert Peterse. “Daarbij zegt het college ook dat postdistributie als bedrijfsactiviteit niet binnen de bestemmingsplannen past. ‘Garageboxen mogen doorgaans uitsluitend ten behoeve van de woonfunctie worden gebruikt’ antwoordt het college. Dat betekent dat PostNL illegaal bezig is. Ik ga de adressen die ik heb gekregen doorgeven aan het college en vragen om te handhaven en niet mee te werken aan het legaliseren van deze bedrijfsactiviteiten.”

De antwoorden van het college op de SP-vragen worden op 14 december in de raadsvergadering besproken.

Postverspreiding PostNL via garageboxen onwenselijk