SP bundelt columns Jan Tak in boek

13 september 2011

SP bundelt columns Jan Tak in boek

Jan TakTer gelegenheid van het afscheid van haar raadslid Jan Tak, heeft de SP in Weert alle honderd politieke columns van de Fatimees gebundeld. Dinsdagavond werd het boek gepresenteerd op een ledenbijeenkomst in het Keenter Hart. De titel van het boek is 'Fatima en de politiek'.

Sinds zijn eerste stappen in de gemeenteraad in 2002 tot nu heeft de nu 71-jarige Tak elke maand zijn ervaringen beschreven in het wijkblaadje van Fatima. Deze columns worden ook buiten Fatima goed gelezen en gewaardeerd. Veel onderwerpen kwamen voorbij zoals de wijkraad, de plannen van de gemeente voor de wijk, de sluiting van het gymzaaltje, de kermis, de voedselbank, daklozenopvang, zijn fietsreis naar Santiago de Compostela en het nieuwe stadhuis. Op toegankelijke wijze geschreven met humor, zelfspot en subtiele kritiek, ook tussen de regels door, maken de columns de moeite van het lezen waard.

Het boek is te bestellen bij de SP in Weert voor vijftien euro. Voor SP-leden geldt een korting. Niewe leden ontvangen het boek gratis. Lid worden van de SP kan al vanaf vijf euro per kwartaal.

Bestel het boek!
SP raadslid Jan Tak stopt