Limburgse SP presenteert verkiezingsprogramma: Nieuwe Kracht!

29 november 2010

Limburgse SP presenteert verkiezingsprogramma: Nieuwe Kracht!

De Limburgse SP heeft haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma heet ‘Nieuwe kracht!’. De partij vindt het hoog tijd voor een frisse wind door het provinciehuis. “De SP gaat de strijd aan tegen de arrogantie van de macht. Het is tijd voor de SP in het provinciebestuur.” Aldus SP lijsttrekker Thijs Coppus.

Kern van het programma van de SP is de menselijke maat. De partij wil dat de Limburgers meer invloed krijgen bij grote besluiten zoals de aanleg van wegen. Daarnaast zijn dan zijn gedwongen herindelingen als het aan de SP ligt voortaan verleden tijd en is het afgelopen met vriendjespolitiek.

“Het programma van de SP is vooruitstrevend, optimistisch én financieel haalbaar. Sterker nog, als het programma van de SP wordt uitgevoerd hoeft de provinciale wegenbelasting niet te worden verhoogd en houdt de provincie jaarlijks miljoenen over. De SP kiest niet voor asfalt en prestigeprojecten, maar voor goed openbaar vervoer, duurzame energie en een gezonde economie.” Aldus Thijs Coppus.

Bekijk hier het verkiezingsprogramma van de SP (pdf)
SP stelt kandidatenlijst en programma Statenverkiezingen vast