Gemeente gaat fietsenstalling station uitbreiden

6 oktober 2010

Gemeente gaat fietsenstalling station uitbreiden

Op de fiets; goed voor je lijf en helemaal voor nietsDe gemeente gaat samen met de spoorbeheerder Prorail het aantal fietsenklemmen bij het station fors uitbreiden. Er komen zo´n 700 tot 750 plaatsen bij. Drie jaar geleden pleitte ROOD Weert, de jongerenorganisatie van de SP, al voor uitbreiding. Toen kwamen er ook klemmen bij, maar lang niet zo veel.

Er worden extra klemmen geplaatst omdat het aantal fietsparkeerders volgens de gemeente de laatste jaren fors is toegenomen.

De SP is dubbel blij met de plannen. SP bestuurslid Jeroen Goubet, destijds betrokken bij de fietsenactie van ROOD, legt uit waarom. ´Ten eerste omdat de lege ruimte in de fietsenstalling aan de Sint Maartenslaan, die er al is sinds de aanleg, nu helemaal gebruikt gaat worden. Dat was destijds al een wens van ROOD. En ten tweede omdat blijkt dat steeds meer mensen op de fiets naar het station komen. Een goede zaak die laat zien dat het stimuleren van fietsgebruik door het zorgen voor goede voorzieningen werkt.´

Uit 2007: Extra fietsenrekken bij station op verzoek ROOD