Bewoners seniorenwoningen Swartbroek willen duidelijkheid over onderhoud

6 mei 2010

Bewoners seniorenwoningen Swartbroek willen duidelijkheid over onderhoud

De SP was onlangs op buurtbezoek bij de seniorenwoningen in SwartbroekDe bewoners van de seniorenwoningen aan de Eutropia- en Rectorijstraat in Swartbroek willen duidelijkheid over de toekomst van hun woningen. Bij buurtonderzoek van de SP enkele weken geleden kwam opnieuw de slechte staat van de woningen aan het licht.

Ook bleek dat er vorig jaar rond deze tijd door verhuurder Wonen Weert een vragenlijst over de woningen is verspreid en ingezameld. De resultaten zijn door Wonen Weert met de Dorpsraad en het ouderenwerk van PUNT Welzijn besproken, tenminste zo was de bedoeling. Helaas hebben bewoners (en Dorpsraad) destijds niets meer vernomen.

Recent hebben enkele bewoners vernomen dat er dit jaar nog zou worden gerenoveerd, maar ook hier blijft verdere informatie uit.

De bewoners willen graag een einde aan de problemen en onduidelijkheid. Ze willen daarom een gesprek met verhuurder Wonen Weert, waarbij ook de SP en Stichting Woonconsumenten Limburg aanwezig is. In een brief vragen de bewoners aan Wonen Weert het initiatief te nemen.

De SP was onlangs op buurtbezoek bij de seniorenwoningen in Swartbroek

Het buurtonderzoek van de SP
Soortgelijke woningen in Altweerterheide werden onlangs behoed voor sloop en krijgen groot onderhoud.