SP Weert groeit flink door

23 maart 2010

SP Weert groeit flink door

Na een prima verkiezingsuitslag is er wederom goed nieuws voor de SP afdeling Weert. In de eerste maanden van dit jaar, in de aanloop naar de verkiezingen, kreeg de afdeling er tien nieuwe leden bij. ‘Rond de verkiezingen worden altijd wat meer mensen dan normaal lid, maar in deze tijd is het extra bijzonder,’ aldus een blije SP voorzitter Paul Lempens. ’Het zijn er veel voor zo’n betrekkelijk korte tijd.’

Lempens is enthousiast; ‘De groep nieuwe leden is zeer divers, iemand van De Risse, een arts, een werkende jongere, iemand uit de ICT, enzovoorts. Het is mooi te zien dat deze mensen bewust voor de SP in Weert hebben gekozen.’ De meeste nieuwe leden zijn inmiddels bezocht. Dat doet de SP altijd bij nieuwe leden zodat er over en weer op een informele manier kennis gemaakt kan worden.

De positie van de SP als een van de grootste, zo niet de grootste politieke partij in Weert in ledenaantal (sommige partijen maken hun ledenaantallen niet openbaar) wordt hierdoor verder verstevigd. In Weert heeft de SP nu 185 leden. Door de nieuwe aanwas komt het tweehonderdste lid in de gemeente Weert (de afdeling Weert omvat naast Weert ook de gemeente Cranendonck met zo’n 35 leden) in zicht.

De SP wil er met een nieuwe ledenwervingscampagne de komende tijd voor zorgen dat het tweehonderdste lid nog dit jaar gehaald wordt.

Lid worden kan altijd. Voor maar vijf euro per kwartaal draag ook jij bij aan een beter en socialer Weert.

Lid worden van de SP
Nog maar zeven jaar geleden: SP Weert verwelkomt honderdste lid