Weert krijgt meer geld uit regiofonds

13 december 2009

Weert krijgt meer geld uit regiofonds

Vorige week haalde de SP fel uit naar de plannen zoals die in het regiofonds ‘Gebiedsontwikkeling Midden Limburg staan’ (GOML). Weert is maar karig bedeeld en gaat vooral veel geld betalen aan projecten elders in de regio. Die kritiek heeft de dames en heren van het regiofonds schijnbaar aan het denken gezet, want wethouder Kirkels liet deze week tijdens de raadsvergadering doorschemeren dat de GOML gaat meebetalen aan het opknappen van de Stationsstraat.

Kirkels kon nog geen precieze bedragen noemen en ook zijn de laatste handtekeningen nog niet onder het plan gezet. Maar de wethouder weet zeker dat er geld komt en dat het lang verwachte opknappen van de Stationsstraat binnen een paar maanden kan beginnen.

De SP diende in de raadsvergadering een voorstel in dat Weert nooit meer aan de GOML in mag betalen dan wat de gemeente ervoor terug kijkt. Maar dat kon alleen op steun van de eigen fractie rekenenen. Enkele andere partijen hadden weliswaar symphatie voor het voorstel, maar wilden deze regel niet vastleggen. Daarom ging de SP niet akkoord met het meedoen aan de GOML.

De VVD was het wel eens met de SP dat Weert schijnbaar alleen zaken gerealiseerd krijgt na kritiek. 'Weert moet er ambitieus en tegelijk ook erg strak in zitten. Want we hebben de overtuiging gekregen als je maar voldoende de poot strak houdt dat je dan ook zaken gerealiseerd krijgt, dat zaken dan ook naar je toe komen, maar als je erbij zit en de dingen maar laat lopen en alles maar goed vindt dan krijg je uiteindelijk veel te weinig gerealiseerd.' aldus VVD raadslid Frans Weekers.

Raad haalt angel uit regio-fonds GOML op voorstel van SP