Alstublieft, uw kandidaten

20 november 2009

Alstublieft, uw kandidaten

Dit zijn de tien SP’ers die tijdens de aankomende verkiezingen de top van de SP lijst gaan vormen.

1

Herman Beuvens (72). Herman is al bijna vier jaar gemeenteraadslid voor de SP in Weert. Sinds drie jaar als fractievoorzitter en dus het gezicht van de SP. Herman is gepensioneerd en actief bij diverse groene verenigingen in Weert.

2

Jeroen Goubet (24). Jeroen is sinds begin dit jaar gemeenteraadslid voor de SP. Hij is laborant bij een chemisch bedrijf in Weert. Daarnaast is hij voorzitter van de lokale SP afdeling.

3

Jan Tak (70). Bekend binnen en buiten Fatima. Is gepensioneerd en sinds 2006 raadslid voor de SP.

4

Paul Lempens (36).Voerde de voorgaande twee keren de lijst van de SP in Weert aan. Was het eerste raadslid voor de SP in Weert, maar werd vlak na zijn herverkiezing in de raad in 2006 gekozen tot Tweede Kamerlid. Is altijd actief gebleven voor de SP in Weert en hoopt na de kamerverkiezingen weer volledig hier aan de slag te kunnen.

5

Bert Peterse (27).Hoogste nieuwkomer maar zeker geen onbekende in de SP. Woont sinds een jaar in Weert maar was daarvoor actief voor de SP in Nijmegen waar de SP mede de stad bestuurd. Is onlangs afgestudeerd als econoom.

6

Angela Geurts (26).Drijvende kracht achter ROOD, de jongerenorganisatie van de SP. Angela is lerares op een basisschool in Maarheeze.

7

Lin Franssen (60).Lin is ouderenadviseur, zat eerder voor de SP in de raadscommissie Welzijn als ‘burgercommissielid’, en is al vele jaren bestuurslid van de lokale SP afdeling.

8

Peter Frenken (50).Peter werkt in de reïntegratie en eerder jaren bij Philips in Weert. Daarnaast is hij al meer dan vijftien jaar actief voor de SP, en denkt en doet mee met de huidige gemeenteraadsleden.

9

Ellen Coenen (68). Ellen stond aan de wieg van de lokale SP afdeling en was eerder onder andere voorzitter, penningmeester en vele jaren bestuurslid van de afdeling

10

Michiel Fonteyn (26). Michiel is al jaren actief bij ROOD, en is student in Eindhoven