Buurten in de buurt in Boshoven

25 september 2009

Buurten in de buurt in Boshoven

SP-ers in de bloemenbuurtAnderhalf jaar geleden trok de SP samen met buurtbewoners, de wijkraad en de buurtvereniging bij de gemeente aan de bel om wateroverlast in de Bloemenbuurt in Boshoven op te lossen. De gemeente is begonnen met het oplossen van de overlast, maar helpt het al? De SP ging de buurt in om het te vragen.

Begin dit jaar is de gemeente begonnen met het schoonmaken van kolken, putten en riolering. Ook een drainage-systeem dat begin jaren '90 in de Bloemenbuurt is aangelegd wordt schoongemaakt en gerepareerd. Dat systeem heeft vooral te lijden onder wortelgroei.

Eergisteren trokken een zestal SP'ers de Bloemenbuurt in om mensen te vragen naar hun mening over de acties van de gemeente. De reacties waren over het algemeen positief. Men gaf aan dat er beduidend minder problemen zijn. Wel werd opgemerkt dat de natte tijd (herfst) nog moet komen en dat men pas dan kan echt zeggen of de ingrepen van de gemeente geholpen hebben.

In een ander gedeelte van de bloemenbuurt, ruwweg ten noorden van de Vrakkerstraat, zijn de problemen ook minder geworden, maar nog niet helemaal voorbij. Hier is dus nog werk aan de winkel voor de gemeente.

Al met al voornamelijk positieve reacties. Actievoeren samen met en voor de mensen helpt!

SP-ers in de bloemenbuurt

Gemeente gaat wateroverlast Bloemenbuurt aanpakken