Gemeente gaat wateroverlast Bloemenbuurt aanpakken

4 april 2009

Gemeente gaat wateroverlast Bloemenbuurt aanpakken

Water inne straotMet het repareren van de deels dichtgeslibde drainage pakt de gemeente de wateroverlast in de Bloemenbuurt nog dit jaar aan. Dat heeft wethouder Sijben woensdagavond in een gesprek met het bewonerscomité Wateroverlast Bloemenbuurt laten weten. Het comité is verheugd met de voortvarende aanpak van de gemeente. Na jaren van overlast lijkt er eindelijk zich op een oplossing voor de misère van veel bewoners van de Bloemenbuurt.

Bewoners en vertegenwoordigers van SP, wijkraad en buurtvereniging kregen uitleg over de voorlopige resultaten van onderzoeken in de buurt, met name in het riool, de drainage, de bestratingen en in de huizen zelf. Uit dat onderzoek is onder andere gebleken dat bij de Dahliastraat en Klaproosstraat twee 'kommen' in de grond zitten waar grondwater zich ophoopt. Dat verklaart deels de klachten in dit gebied. Ook de andere problemen van bewoners, die werden gemeld na onderzoek van SP, stichting woonconsumenten en bewonerscomité, zijn of worden aangepakt. De gemeente neemt de problemen heel serieus.

Nog deze maand zal de gemeente met SP, buurtvereniging en wijkraad de voorlopige uitkomsten van het onderzoek en de voorgestelde aanpak presenteren aan alle bewoners. Een uitnodiging volgt hiervoor.

Ongeveer een jaar geleden startte de SP met een actie om de wateroverlast, die al 25 jaar in meer of mindere mate in de Bloemenbuurt voorkomt, eindelijk aan te pakken.

Meer informatie over de actie op www.weert.sp.nl/wateroverlast
Gemeente voortvarend aan de slag met wateroverlast