Gemeente voortvarend aan de slag met wateroverlast

16 maart 2009

Gemeente voortvarend aan de slag met wateroverlast

GrofvuilOp 14 januari hebben bewoners van de Boshovense bloemenbuurt in samenwerking met de SP, wijkraad Boshoven, buurtvereniging ‘Bosseve’ en Servicebureau Woonconsumenten Limburg een rapport over de wateroverlast in hun wijk aangeboden aan wethouder Sijben. De wethouder werd naast het rapport een dweil met een knoop erin aangeboden zodat hij de problemen niet zou vergeten. En het lijkt erop dat de gemeente goed aan de slag is gegaan.

Op de bewuste avond in een vol buurthuis ’t Kwintet nam de wethouder het probleem heel serieus, en deed de toezegging om zo snel mogelijk met een plan van aanpak te komen, vóór april dit jaar.

De gemeente is zelfs al meteen aan de slag gegaan met de aanbevelingen in het rapport. Al heel snel heeft de gemeente de Grontmij opdracht gegeven om peilputten aan te leggen waarin het grondwaterpeil gemeten wordt. Ook wordt er getest of het bestaande drainage systeem in de wijk nog goed functioneert. Straatkolken en riolering worden geïnspecteerd en schoongemaakt.

De eerste resultaten zijn er al. De onderzoeken van de Grontmij zullen in april inderdaad uitmonden in een plan van aanpak. Dit plan zal worden besproken met alle betrokken partijen, de gemeente en Wonen Weert.

Bewoners van Boshoven zijn vorige week geïnformeerd over deze vorderingen. De SP is erg blij met dit snelle optreden van de gemeente. Zo moet het!

Comité Wateroverlast Boshoven presenteert rapport met aanbevelingen