Comité Wateroverlast Boshoven presenteert rapport met aanbevelingen

15 januari 2009

Comité Wateroverlast Boshoven presenteert rapport met aanbevelingen

Zo'n 60 mensen waren gisteren naar 't Kwintet gekomenIn een vol buurthuis 't Kwintet bood bewoonster Leonie van Esch wethouder Sijben het rapport 'Weert stad in het groen, Boshoven wijk in het water?' aan. Meer dan twintig procent van de huishoudens in de Bloemenbuurt geeft aan wateroverlast te ervaren. Het comité, ondersteund door onder andere de SP, wil actie van de gemeente.

Bewoner van de Klaproosstraat Roger Owsianny presenteerde in het kort de klachten. Water in de kruipruimtes, straten die blank staan, verstopte afvoer/wc, lekkende waterleidingen en vocht in huis met de gevolgen daarvan. Het comité doet een tiental aanbevelingen. Wethouder Sijben gaf aan niet anders te kunnen dan de klachten vanwege de massaliteit en de ernst van de klachten zeer serieus te nemen.

In het verleden zijn vaker initiatieven geweest om het probleem onder de aandacht van de verantwoordelijken gebracht. De bewoners met ondersteunende organisaties (wijkraad, buurtvereniging, serviceburo woonconsumenten en SP) zijn vastbesloten om dit keer vast te houden en door te gaan tot er een duurzame oplossing is bereikt. Daarom is na de eerste buurtonderzoeken van de SP in het voorjaar van 2008 goed de tijd genomen voor grondig onderzoek. De SP zal de bewoners binnen en buiten de raad blijven ondersteunen.

De avond in foto's:

Het rapport
Weert stad in het groen, Boshoven wijk in het water?
Radiofragment L1 over de wateroverlast
De presentatie van foto's van bewoners op TV-Tomaat
de website van het comité: www.weert.sp.nl/wateroverlast