SP woest over salaris top zorggroep

17 juni 2009

SP woest over salaris top zorggroep

Grijp de Graaiers!De SP in Provinciale Staten is verontwaardigd over het hoge salaris van de Raad van Bestuur van de Zorggroep Noord- en Midden-Limburg. Ondanks de druk op bestuurders in de zorg om hun salaris te minderen, steeg het salaris van de Raad van Bestuur opnieuw. Het salaris van de voorzitter van de Raad van Bestuur steeg in 2008 tot ruim 300.000 euro.

SP fractievoorzitter Thijs Coppus noemt het salaris van de Raad van Bestuur ''Schandalig en buiten alle proporties. Werkers in de thuiszorg gaan steeds minder verdienen, verpleeghuisbewoners moeten vaak nog met meerdere mensen op een kamer slapen en de zorg komt steeds verder onder druk te staan. Je kunt het dan niet maken om jezelf zo'n hoog salaris te geven.''

De komende maanden gaat de SP lokaal actie voeren om de salarissen van topbestuurders en de situatie in de zorg aan de kaak te stellen en zal lokaal met voorstellen komen.

Om te beginnen zal de SP Weert aanstaande dinsdag in de commissievergadering Welzijn opnieuw wethouder Coolen om opheldering vragen, en net als vorig jaar vragen of de gemeente hier iets tegen gaat doen.

Weert: geen bemoeienis met salaris bestuurders thuiszorg
Schokkende resultaten onderzoek SP: vier directeuren thuiszorg in Noord en Midden Limburg verdienen meer dan Balkenende