Op de markt onder de mensen: ook als er geen verkiezingen zijn

21 juni 2009

Op de markt onder de mensen: ook als er geen verkiezingen zijn

De laatste dag van de lente, de markt, de zon en vandaag ook weer: de SP. Afwisselend met een dreigend wolkje prikkelde het laatste lentezonnetje op onze huid, onder de nieuwe SP jassen begonnen druppeltjes zweet zich een weg te banen. Heerlijk weer, om ons als SP te laten zien, de voorbijgangers de gelegenheid geven ’n praatje te maken.

Vandaag: SP marktdag, met sponsjes, krantjes, en de alom bekende en ook zeer gewaardeerde schuursponsjes hèt tomatensymbool van de SP.

De blikvanger, 2 tafels keurig aangekleed met affiches,folders en verschillende exemplaren van de Tribune, en nog lopende acties werden op tafel nog eens onder de aandacht gebracht: thuiszorg, gaan we met 65 of 67 met stoppen met werken, enzovoorts. Mensen deelden hun ervaringen in contact met de gemeente en zeiden wat ze ervan vonden als ze zich niet gelijk behandeld voelden: als een aanbouw werd afgekeurd en soort gelijke aanbouw bij een ander wel doorgang kon vinden. En welke informatie en inspraak heb je als je huurwoning gepland staat om te verdwijnen onder de slopershamer? En zo gaf de laatste lentedag weer inspiratie voor mogelijke acties en de SPvisie op zaken die spelen in Weert.

“Zijn er alweer verkiezingen?” vroeg een haastige voorbijganger. Snel volgend konden we hem nog de boodschap meegeven: Nee, de SP staat het hele jaar door gewoon tussen de mensen op straat, in de wijk en natuurlijk ook op de markt”. Zou hij deze boodschap nog gehoord hebben??

Mag ik u een sponsje van de SP aanbieden mevrouw?