Leudal officieel nieuwe afdeling SP

2 mei 2009

Leudal officieel nieuwe afdeling SP

Johan van Ballegooij van de SP afdeling Leudal neemt bloemen in ontvangst van Agnes KantDe SP ledenwerkgroep in de Weerter buurgemeente Leudal werd vandaag door de partijraad van de SP officieel benoemd tot de nieuwe zelfstandige SP afdeling Leudal. Sinds eind vorig jaar was de SP werkgroep Leudal al een 'afdeling in oprichting'. Na een vliegende start mag de kersverse gemeente Leudal zich met de komst van een kersverse SP afdeling verheugen.

Zo'n tien jaar geleden kende Midden-Limburg alleen nog maar een SP afdeling in Weert. Inmiddels zijn er afdelingen in Weert, Nederweert, Roermond, Leudal, en in Maasgouw en Roerdalen wordt ook aan de weg getimmerd door ledenwerkgroepen. De gemeente Leudal bestaat uit de voormalige gemeenten Hunsel, Heythuysen, Roggel en Neer en Haelen.

De SP Weert feliciteert de SP Leudal van harte met de status van volwaardige afdeling. Dat het met het activisme in de nieuwe afdeling goed zit blijkt wel uit de goede samenwerking rond de 'opwaardering' van de N280 waartegen de Midden-Limburgse SP afdelingen gezamenlijk actie voeren. De SP Leudal is al jaren duidelijk de spil in deze actie.

Het is knap dat in een jonge gemeente met zoveel dorpen (16 in totaal) de SP snel voet aan de grond heeft gekregen. Er ligt een grote taak voor de nieuwe afdeling, maar er liggen evenveel kansen voor het grijpen. De SP Weert wenst de SP Leudal heel veel succes, en zal zeker nog vaak samenwerking zoeken met Leudal over zaken die onze hele regio aangaan.

SP werkgroep Leudal wordt 'afdeling in oprichting'