Tour de Tomate

12 juni 2008

Tour de Tomate

Le Tour de TomateDe SP Weert bestaat dit jaar twintig jaar. In die tijd heeft de SP zich op tal van terreinen in Weert ingezet om samen met de mensen haar doelen, soms heel klein en soms groter, te bereiken. Of dat al dan niet gelukt is, is op veel plaatsen in Weert nog duidelijk te zien. Daarom organiseerde de SP gisteravond een ‘tour de tomate’ fietstocht langs toonaangevende plaatsen uit de SP historie in Weert.

Zo’n twintig plekken in Weert waar de SP een belangrijke rol heeft gespeeld werden verbonden door een ook twintig kilometer lange fietstocht.

De plekken die aangedaan werden liepen enorm uiteen. Zo werd de ongebruikte spoorlijn van de IJzeren Rijn in het buitengebied van Weert aangedaan, tot het ziekenhuis midden in de stad. Aan enkele deelnemers was van tevoren gevraagd of dat ze kort het verhaal wilden vertellen bij het door hen gekozen stoppunt in de route. Iedereen had zijn eigen insteek gekozen en dat leidde weer tot een interessant praatje op iedere plek.

Aan de fietstocht namen een vijftiental SP leden deel. Maar de fietstocht was dermate leuk en leerzaam dat er onderweg al meteen plannen werden gemaakt om de route ook eens voor niet-SP leden te herhalen.

Wordt dus vervolgd…

Voor vertrek nog even een kort interview met Weert TV

In de IJzeren man bij het Natuur en Milieucentrum en het zwembad

De Lichtenberg

Le Tour de Tomate Le Tour de Tomate

Pastoor Frantzenstraat

Die kant gaan we op

Oranjeflat en Moeselkerk

Moeselpeel

Ziekenhuis

twintig jaar SP in Weert
Neem ook eens een kijkje in het archief waarin twintig jaar SP beschreven staat.