Klankbordgroep unaniem tégen zuidvariant N280, vóór alternatief

18 juli 2007

Klankbordgroep unaniem tégen zuidvariant N280, vóór alternatief

Géén weg langs de MoeselpeelDe klankbordgroep die met de gemeente meedenkt over het al dan niet verleggen van de N280 naar de zuidzijde van de spoorlijn Weert-Roermond, blijkt unaniem tegen het verleggen van die weg. Tijdens de bijeenkomst in de raadszaal van het Weerter stadhuis onlangs, bleek het plan dat de ondernemers van het bedrijventerrein Moesdijk eerder lanceerden wel van iedereen bijval te krijgen.

Geen van de klankbordleden was voorstander van het aanmerken als voorkeursvariant of zelfs het in onderzoek nemen van de ‘zuidvariant’. Ook de ‘noordvariant’, een aansluiting van de N280 vanaf de spoorwegovergang, achter de wijk Leuken langs, op de Graafschap Hornelaan, zag niemand zitten. Alle aanwezigen zagen meer in het plan van de ondernemers om de bestaande Roermondseweg te verbeteren, en meteen het naastliggende bedrijventerrein op te knappen. Zelfs de projectleider dhr. Schreiber van de provincie Limburg stelde tegenvragen, omdat hij niet op de hoogte was van lokale afwegingen, alternatieven en initiatieven.

In de klankbordgroep zijn onder andere vertegenwoordigd de wijkraad Leuken, buurtbewoners, bedrijven op het bedrijventerrein Moesdijk, bedrijven aan de zuidzijde van het spoor, en voetbalvereniging DESM.

Het college zal met een nieuw raadsvoorstel komen, dat alvorens het op de agenda van de commissie Economische Zaken komt eerst besproken worden in een nieuwe klankbordgroepvergadering.

Klankbordgroep N280 onbehoorlijk behandeld
'Raadscommissie schrapt voorstel Roermondseweg'