CDA en PvdA schenden verkiezingsbelofte IJzeren Rijn

20 mei 2007

CDA en PvdA schenden verkiezingsbelofte IJzeren Rijn

STOP de IJzeren Rijn!CDA en PvdA in de Tweede Kamer dreigen tegen een motie van de SP te stemmen waarmee het tijdelijk rijden tussen Budel en Weert door België wordt veroordeeld. Daarmee schenden de twee regeringspartijen eerdere beloften gedaan tijdens een debatavond over het onderwerp in november vorig jaar

Afgelopen dinsdag was er een debat in de Tweede Kamer over de heringebruikname van het historisch tracé van de IJzeren Rijn Budel-Weert. De hele Kamer, behalve de leden van de coalitiefractie PvdA CDA en CU houdt zich aan de uitspraken in het debat in Weert van voor de verkiezingen: “unaniem nee tegen nu, tijdelijk en uberhaupt gebruik historisch trace (not now, not even, never)”, alhier terug te lezen.

CDA en PvdA en CU steunen de Minister en zullen dinsdag 22 mei tegen de motie tegen tijdelijk gebruik stemmen.

De SP roept in een brief de lokale leden van CDA en PvdA op om hun Tweede Kamerfractie er op te wijzen dat zij zich aan hun verkiezingsbeloften moeten houden, en vóór de motie van de SP, VVD, D66, GL en PVV moeten stemmen tegen tijdelijk gebruik. Zodat we niet wakker liggen van de IJzeren Rijn in Weert.

http://www.wakkervandeijzerenrijn.nl/actieprogramma/ debat_kamerleden.html
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ verslagen/plenaire_vergadering_15_mei_2006.jsp#0
NEE tegen de IJzeren Rijn