Ook SP-Kamerlid Hugo Polderman brengt bezoek aan Moeselpeel

26 april 2007

Ook SP-Kamerlid Hugo Polderman brengt bezoek aan Moeselpeel

Géén weg langs de MoeselpeelHugo Polderman, woordvoerder natuur- en landschapsbeheer voor de SP in de Tweede Kamer, zal aanstaande zaterdag deelnemen aan de excursie rond Moeselpeel. De gemeente Weert wil vlak langs dit natuurgebied een nieuwe N280 (Roermondseweg) leggen.

Ook Paul Lempens, SP-kamerlid uit Weert, zal de 28e april meewandelen om de gevolgen van een mogelijk ‘zuidtracé’ van de N280 door dit gebied op locatie te bezichtigen. De excursie is vrij toegankelijk, kosteloos en start om 13.00 uur vanaf de parkeerplaats van voetbalclub DESM aan de Koekoeksweg in Weert.

Eerder deze week werd al bekend dat namens de SP in de provinciale staten van Limburg ook statenleden Felix van Ballegooij, Edwin Bus en Linda Haex deelnemen aan de excursie. Wanneer de gemeenteraad van Weert namelijk in zou stemmen met het plan van de gemeente, heeft de provincie het laatste woord over de aanleg van de weg. Deze zal namelijk geheel of grotendeels door de provincie gefinancierd worden. Vooralsnog zetten de SP en diverse andere belangenorganisaties erop in het ‘zuidtracé’ al in de Weerter raadszaal te laten sneuvelen.