Donderdag 2 maart : politiek café jongeren

20 februari 2006

Donderdag 2 maart : politiek café jongeren

pocaOp 2 maart vindt vanaf 19.30 uur in Muziekcentrum de Bosuil het Politiek Jongeren Café plaats, met als thema de komende gemeenteraadsverkiezingen in Weert. Alle politieke partijen en de diverse jongerenkandidaten nemen aan dit debat deel. Het initiatief is van ROOD – jongeren in de SP.

Jongeren spelen een steeds grotere rol binnen partijen en daarom komen jongeren van alle partijen een pleidooi houden voor hun eigen partij. De jongerenraad is gevraagd om een toelichting te geven over hun rol in de lokale democratie. Daarna is het de beurt aan de bezoekers. Onder leiding van een onafhankelijke debatleider zal er gediscussieerd worden over 3 stellingen, te weten:

- Cameratoezicht in de binnenstad zorgt voor veiligheid tijdens uitgaansavonden. Het helpt ook bij een betere aanpak van overlast en drankmisbruik door jongeren.

· Het komt nooit meer goed met de Serviliusstraat. Platgooien die handel.

· De jongerenraad is een afleidingsmanoeuvre van de gemeente. Het lijkt zo net of de politiek naar jongeren luistert, maar ondertussen blijft alles zoals het was.

Iedereen is welkom op deze avond; als deelnemer aan de discussies of als toehoorder. Voortijdig opgeven is niet nodig. De zaal is open om 19.30u. De toegang is gratis. Muziekcentrum de Bosuil ligt op Sportpark Boshoven.