SP blij met gemeentelijke steun voor De Bosuil

2 december 2005

SP blij met gemeentelijke steun voor De Bosuil

De BosuilDe SP is blij dat de gemeente met meer geld en ondersteuning voor muziekcentrum De Bosuil over de brug komt. Sinds de opening enkele jaren geleden stapelden de problemen zich meer en meer op. Structurele ondersteuning en samenwerking met andere instanties heeft de SP steeds bepleit, laatstelijk nog tijdens de algemene beschouwing.

De Weerter cultuurwethouder R. van Dooren wil nu meer geld ter beschikking stellen om muziekcentrum De Bosuil weer financieel gezond te krijgen en vervolgens te houden. In een toekomstplan voor De Bosuil dat in april volgend jaar door de raad zal worden vastgesteld, wordt gepleit voor een verregaande samenwerking met de Academie voor Muziek en Dans (AMD) en het Munttheater, bijvoorbeeld door de adminstratie, de marketing en het onderhoud samen op te pakken. De wethouder zei dat deze week tegen de Weerter politiek tijdens de maandelijkse vergadering van de commissie Welzijn.

Nog voor het einde van het jaar wil de gemeente Weert een beleidsplan klaar hebben met daarin de noodzakelijke maatregelen om de poptempel van de ondergang te redden en gezond te houden.