SP wijst verdere bezuinigingen Maatschappelijk Werk en Bibliotheek af

5 november 2005

SP wijst verdere bezuinigingen Maatschappelijk Werk en Bibliotheek af

Verdere bezuinigingen op het Algemeen Maatschappelijk Werk (AMW) en de Bibliotheek leidden tot onaanvaardbare maatschappelijke gevolgen volgens de SP. Bij het AMW ontstaan wachtlijsten en de Bibliotheek kan niet investeren in haar toekomst als breed informatiecentrum. Sinds deze week lijkt er een meerderheid die het met de SP eens is.

De SP heeft over de gevolgen van de bezuinigingen twee maanden geleden reeds aan de bel getrokken. PvdA en CDA (oppositie-partijen) hebben toen al aangesloten bij het SP-voorstel. In de raadsvergadering van 2 november wees ook coalitie-partij Weert Lokaal de bezuinigingen af.

In de commissie Welzijn d.d. 6 september 2005 heeft raadslid Paul Lempens middels een spreekbeurt de mening van de SP verkondigd over de bezuinigingen op het Algemeen Maatschappelijk Werk en de Bibliotheek. Hieronder een link naar het audiofragment van zijn verhaal van twee maanden geleden.

Bij de begrotingsbehandeling in week 45 zullen de bezuinigingen worden afgewezen als de verhoudingen zo blijven.

Spreekrecht namens de SP in de commissie Welzijn dd 6 september 2005