Kandidatenlijst en actieprogramma raadsverkiezingen vastgesteld

27 oktober 2005

Kandidatenlijst en actieprogramma raadsverkiezingen vastgesteld

De SP heeft donderdag op haar ledenvergadering een belangrijke stap gezet in de voorbereidingen op de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart 2006. Na maanden van voorbereiding werden de kandidatenlijst en het programma door de leden unaniem goedgekeurd. Ook zijn de campagneplannen besproken en werd de nieuwe najaarskrant van de afdeling aan de talrijk opgekomen SP-leden gepresenteerd.

In Muziekcentrum de Bosuil op Boshoven kozen ongeveer 35 leden het huidige raadslid Paul Lempens tot lijsttrekker. De rest van de SP-top 5 bestaat uit Herman Beuvens (Boshoven), Jan Tak (Fatima), Rudy Nordhausen (Keent) en Lin Franssen (Leuken). De totale SP-lijst bestaat uit 30 ondersteuners. De lijst zoals die was geadviseerd door de kandidatencommissie werd zonder wijzigingen overgenomen. Het actieprogramma ‘Weert verdient beter’, voorbereid door de programmacommissie, werd inclusief 8 wijzigingsvoorstellen aangenomen.

Na een bespreking van de campagneplannen, zoals gepresenteerd door het campagneteam, en de presentatie van de ROOD-jongeren hield de nieuwgekozen lijsttrekker Paul Lempens een toespraak. Hij ging daarin in op de staat van de partij, de gemeente en natuurlijk de komende raadsverkiezingen. De SP gaat voor drie zetels, 10 procent van de stemmen, een verdubbeling van het stemmenaantal.

Weerter SP-leden kiezen kandidaten en stellen programma vast