Website SP-Weert populair

1 maart 2006

Website SP-Weert populair

De website van de SP afdeling Weert, de langstbestaande politieke website van Weert, trok het afgelopen jaar gemiddeld 234 bezoekers per dag. In de maand februari steeg het gemiddelde naar rond de 360 bezoekers per dag. Dit volgens de statistieken van de website-beheerder.
Het aantal unieke bezoekers doorbrak deze maand net niet de 10.000 bezoekers-grens. Dit waarschijnlijk als gevolg van de verkiezingscampagne en de introductie van dit campagne-weblog dat elke dag nieuwe berichten publiceert waarop iedereen kan reageren.

De SP afdeling Weert staat met haar website steeds rond de 10e plaats van alle 120 SP-afdelingen in Nederland.

Toelichting webmaster:

Bij "visits" gaat het om "sites" die heuse pagina's opvragen (en niet alleen een plaatje of een script). Echte "bezoeken" dus. Zolang dezelfde site pagina's blijft opvragen, telt dat als één "visit"). Als er meer dan een half uur is verstreken tussen het laatste verzoek om een pagina en het daaropvolgende, dan telt dat als een nieuwe "visit"). Het aantal visits is dan ook een redelijke graadmeter van het daadwerkelijke aantal bezoeken.