SP-lijsttrekker Paul Lempens: ??Bij de SP weet je wat je krijgt??

13 februari 2006

SP-lijsttrekker Paul Lempens: ??Bij de SP weet je wat je krijgt??

Paul Lempens??Vriend en vijand erkennen dat de Weerter SP een duidelijke visie heeft en erg actief is. Daarmee gaan we gewoon door.?? Raadslid Paul Lempens voert bij de komende verkiezingen opnieuw de SP-lijst aan. ??Er is nog volop werk aan de winkel in Weert.??

Een gesprek met Paul Lempens gaat al gauw over solidariteit en het gebrek eraan.
??Solidariteit betekent dat je voorkomt dat mensen afhankelijk worden van liefdadigheid. Een voedselbank is mooi, omdat hij laat zien dat mensen solidair zijn en vrijwillig aan de slag gaan om anderen te helpen. Maar tegelijkertijd bewijst zo??n initiatief het failliet van de huidige politiek. De voedselbank laat zien dat we het niet goed geregeld hebben in Weert. Iedereen moet werk naar zijn mogelijkheden krijgen en als dat niet kan, moet er een gedegen sociaal vangnet bestaan ?? zeker in een rijk land als Nederland.??

De solidariteit herstellen, hoe zet je dat om in gemeentepolitiek? Waar liggen voor jou de speerpunten in de komende periode?
??Dat zijn er nogal wat. De woningnood moet worden opgelost en de sloop van goede woningen gestopt. Verder moet de economische groei in harmonie gebracht worden met de natuur en moeten de bezuinigingen op sociale voorzieningen direct stoppen. Van de sociale werkvoorziening moeten voortaan betere prestaties geëist worden, en het openbaar vervoer moet dringend verbeterd worden. En wat algemener: bij het verdelen van de pot met geld moet de gemeente vooral naar de mensen kijken en niet alleen naar de cijfertjes.??

Kan de SP die zaken realiseren?
??We gaan ons er in ieder geval keihard voor inzetten. En we hebben de afgelopen jaren in Weert laten zien, dat we het verschil kunnen maken. Zelf met slechts één zetel in de raad hebben we heel wat bereikt. Dat gaan we met méér zetels nog beter en effectiever doen. Als je SP stemt, weet je wat je krijgt. Dat is bij andere partijen nog maar de vraag. Die doen alles om weer op de wethoudersstoel terecht te komen. Wij gaan ons volledig richten op de taak die we onszelf gegeven hebben: Weert socialer en rechtvaardiger, kortom béter, maken.??