Ook tijdens de campagne: SP-acties

30 januari 2006

Ook tijdens de campagne: SP-acties

Krista van VelzenVandaag (maandag 30 januari) komt Tweede-Kamerlid Krista van Velzen naar Weert. Zij komt per brandweerauto een rapport aanbieden aan burgemeester Niederer over het vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor. Je hoorde haar en Herman Beuvens (nummer twee van de SP-lijst) daar zondag al over op radio 1. Anders: luister maar.

Het is niet de eerste keer dat Krista naar Weert komt. Op 9 november 2001 was ze er ook, op een openbare avond in 't Morregat over de oorlog in Afghanistan. Verder hebben we de afgelopen 4 jaar onder andere de SP Tweede Kamer-leden Jan de Wit (Zorgstelsel, kabinetsbeleid), Arda Gerkens (Red de Solidariteit, IJzeren Rijn), Piet de Ruiter en Remi Poppe (sloop) op bezoek gehad. Uit de senaat kwamen Tiny Kox, Anja Meulenbelt (integratie) en Ronald van Raak (IJzeren Rijn). Voor de campagne hebben we echter geen landelijke kopstukken op bezoek. Het is onze keuze om de campagne niet op die manier met landelijke thema's te vermengen.

Zaterdag was D66-kamerlid Dittrich in Weert om de campagne voor die partij te starten, in een moskee. We hebben hem nooit eerder in het openbaar mogen aanschouwen in Weert. En de partij is ook niet veel vaker in een moskee geweest, gezien de verslagen op hun website.

Dat is het vreemde aan verkiezingen. Vier jaar lang zie je de politici niet, en dan zijn ze vlak voor de verkiezingen opeens wel om vanalles te beloven.

Voor SP-ers is lokaal campagne-voeren eigenlijk een beetje raar. We voeren immers vier jaar lang, altijd, campagne.