Hoe goed zijn de Limburgse raadsleden?

7 maart 2014

Hoe goed zijn de Limburgse raadsleden?

De Weerter PvdA haalde gisteren en vandaag met haar campagnefilmpje en een beetje hulp van GeenStijl de landelijke media. Mag je nu wel of niet met je scooter over de promenade? Vandaag berichtte ook de Limburger erover.

Maar wie voorbij dit verkiezingsdingetje las kwam in diezelfde krant ook een onderzoek tegen naar de kwaliteit van raadsleden, een analyse ‘hoe goed zijn de lokale politici toegerust op hun taak?’

Op de vraag onder Limburgse raadsleden of ze een opleiding, cursus of training voor het raadswerk van hun partij hebben gehad scoren raadsleden van lokale partijen (30%), de PvdA (44%) en Groenlinks (50%) het laagst. Het hoogst scoren de VVD (69%), D66 (73%), en de SP (100%).

Dankzij de inzet van de PvdA zijn we er straks zeker van of je wèl of niet op zondag met de scooter over de promenade mag. Als we dankzij de inzet van goed geschoolde SP raadsleden er straks ook zeker van zijn dat de gemeente gewoon goed blijft zorgen voor opa en de buurvrouw met thuiszorg om de hoek, dan vind ik die verdeling prima!

Jeroen Goubet