Buurten in de buurt in Keent

16 mei 2012

Buurten in de buurt in Keent

Op een van de mooiste dagen van het jaar tot nu toe ging een drietal SP'ers afgelopen maandag op bezoek in de wijk Keent. Om de mensen een SP-krantje te geven maar ook om gewoon een praatje te maken, hoe gaat het in de buurt.

De SP'ers deden de Zuiderstraat en enkele zijstraten aan in Keent. ‚n van de eerste na-oorlogse wijken van de stad Weert, een gemengde buurt waar in de afgelopen jaren veel gebeurt is. Er is veel ge‹nvesteerd in opknappen, in stenen, maar zijn de mensen ook tevreden?

Dat bleek aan en rond de Zuiderstraat het geval

Een enkeling begreep niet helemaal waarom een politieke partij aan de deur een praatje komt maken en een krantje komt geven, maar de meesten vonden het erg leuk. Velen gaven aan SP te willen gaan stemmen omdat men uiteraard vaak over de aankomende verkiezingen begon.

Er speelden geen bijzondere dingen in de buurt. Af en toe kon ergens wat uitleg over gegeven worden, maar geen belangrijke zaken waarbij je als SP'er meteen denkt "daar moeten we mee aan de slag, want dat klopt niet."

Hoewel de SP altijd de buurt in gaat, ook zonder verkiezingen, zal het de komende tijd wat vaker zijn. Een stem op de SP op 12 september is belangrijk. Maar het hoofddoel van buurten in de buurten blijft gewoon overeind; contact leggen met mensen, erachter komen wat er speelt en samen met de Weertenaren, voor de Weertenaren, de stad en de gemeente nog beter maken. Wellicht binnenkort tot ziens bij u aan de deur!