'Linden gekapt door slechte communicatie'

26 april 2011

'Linden gekapt door slechte communicatie'

Door onduidelijke interne communicatie bij de gemeente Weert zijn zes beschermde linden bij de Sint Annamolen in Keent ontdaan van alle takken om deze vervolgens te kunnen rooien. De Stichting Groen Weert is zeer verontwaardigd en teleurgesteld omdat daarmee meerdere afspraken geschonden zijn.

Een artikel in Typisch Weert van zondag 24 april 2011

Wethouder Litjens meldde na vragen van gemeenteraadslid Paul Lempens van de SP dat de kap nooit had mogen gebeuren. "Het is een zeer betreurenswaardige gang van zaken. Door slechte communicatie en een kapopdracht die niet helemaal duidelijk was en op verschillende manieren uit te leggen was, zijn de bomen onterecht gekapt", gaf de wethouder toe. Op het opdrachtformulier stond in onduidelijk handschrift '2', dit is door de mensen die gingen kappen uitgelegd als een '7'.

De wethouder kon niet beloven dat dit soort misverstanden nooit meer zal voorkomen, maar beloofde wel plechtig dat er maatregelen genomen gaan worden om deze misverstanden te voorkomen. Het was niet de eerste keer dat de gemeente in de fout ging bij het kappen van bomen. "Alle verantwoordelijken hebben bij mij aan tafel gezeten en hebben afspraken gemaakt waardoor we hopen dat dit niet meer zal gebeuren. Zo worden bomen die op de nominatie staan om gekapt te worden van te voren gemerkt zodat daar geen misverstand meer over kan bestaan", aldus de wethouder.

College neemt vergaande maatregelen om verkeerde kap bomen te voorkomen