Ingezonden brief

2 september 2012

Ingezonden brief

Beste SP'ers en campagnemedewerkers,

Ik ben zelf niet in staat om een bijdrage te leveren aan deze campagne maar ik wens jullie heel veel succes toe.?Het is?inmiddels wel duidelijk?geworden hoezeer de opkomst van onze partij als een bedreiging van het neo liberale bolwerk wordt beschouwd. Geen middel wordt geschuwd zoals pijnlijk duidelijk werd door een publicatie in Quote. De?schandelijke wijze waarop Emiel Roemer wordt aangepakt is buiten alle proporties. Dat ons land zo is af kunnen glijden. Maar ja, dat kan ook niet anders na anderhalf jaar afbraakbeleid en polarisatie van onze?samenleving.

Deze afbraakregering?heeft ons land al voor meer dan 80 miljard in Europa?verplicht maar durft het aan om de SP onverantwoordelijk te noemen terwijl wij nog nooit enige regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen. Onze economische voorstellen om meer te investeren om uit deze crisis te groeien worden afgedaan als flappentappen. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die jarenlang verantwoordelijkheid hebben gedragen voor de huidige puinhopen de moed hebben om onze inzet voor een betere en socialere wereld af te doen als onverantwoord en onbetaalbaar. Alles draait alleen nog maar om geld en de uiterst conservatieve rechtse VVD (de politieke voorgangers moeten zich inmiddels in hun graf omkeren) speelt een heel sluw spel. Zij gaan straks, ook al wordt de SP de grootste partij gewoon achter ons rug om een deal maken met D66 en zullen met een?gefileerd?CDA het afbraakbeleid voortzetten.?Landsbelang zullen ze dan zeggen. Ook de PvdA voert een dubbele agenda en ik zie ze er voor aan dat ze uiteindelijk rustig in een paarse coalitie aanschuiven om deze aan een meerderheid te helpen. En de verantwoordelijken voor het huidige beleid zullen zich nooit verantwoorden voor de wijze waarop zij in een gedoogcoalitie met de PVV ons land in internationaal verband tot een paria hebben gemaakt.

Zoals jullie wel zien heb ik weinig vertrouwen in de gevestigde partijen en hun bestuurlijke elite die het eigenbelang voorop hebben staan.

Ik wens jullie dan ook vanuit de grond van mijn hart alle steun toe die nodig is om als grootste partij op 12 september de geschiedenisboeken in te gaan. Wij hebben een uitstekende partijleider waar ik alle vertrouwen in heb en in hoop oprecht dat wij er in zullen slagen om dit land weer sociaal te maken.

Met vriendelijke groet,
Frits Neijgh van Lier