SP-leden ontvangen soep

3 januari 2021

SP-leden ontvangen soep

Foto: Mathijs Fiddelaers

Afgelopen dagen zijn alle leden van de Weerter SP persoonlijk bezocht. Zij ontvingen namens de afdeling soep en een bijgevoegde brief. Deze actie vond plaats om ondanks het corona-virus toch het contact te houden met leden, maar ook om hen warm te krijgen voor de komende verkiezingscampagne.

Door de Corona-maatregelen is het niet mogelijk om in groepen bij elkaar te komen. Hierdoor mist de SP het contact met de mensen in de wijken, maar vooral het contact met leden. Daar waar leden voorheen in zaaltjes bij elkaar kwamen, vinden bijeenkomsten nu veelal digitaal plaats. Om toch het contact met de leden te behouden zijn alle leden persoonlijk bezocht en hebben zij namens de afdeling een brief en , hoe kan het ook anders, een blik tomatensoep gekregen.

Afdelingsvoorzitter Mathijs Fiddelaers: ‘ Elk lid dat we spraken vond het fijn om weer eens iemand anders te spreken dan de kleine kring mensen waar zij nu in zitten.  De mens is een sociaal wezen, we hebben elkaar nodig om te leven. Dan is een kort gesprek aan de deur in deze tijd veel waard.’

In de brief werden SP’ers herinnert aan de komende campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Met de soep kunnen zij zich alvast opwarmen voor de campagne. Een campagne die er door de  Corona-maatregelen anders uit zal zien dan vorige.

‘Het voeren van de campagne wordt lastig, maar niet onmogelijk. We zullen nog creatiever moeten zijn dan anders. Hoe we de campagne vorm zullen geven wordt nog besproken met onze leden’. Aldus Mathijs.