SP'ers kiezen nieuw afdelingsbestuur

16 januari 2016

SP'ers kiezen nieuw afdelingsbestuur

Foto: Arjen Lobregt / SP WSeert

Tijdens een ledenvergadering en nieuwjaarsborrel ineen kozen ruim dertig Weerter SP leden gisterenavond een nieuw afdelingsbestuur. Zes van de zeven bestuursleden stelden zich herkiesbaar evenals jeugdige aanwas vanuit de jongerenbeweging ROOD.

Na een korte inleiding in het Keenterhart door afdelingsvoorzitter Bert Peterse blikte bestuurslid Jeroen Goubet aan de hand van een levendige fotoreportage terug op 2015. Want de SP is overal en hoe is dat beter te laten zien dan aan de hand van foto’s.

Daarna was het tijd voor een officiële verkiezing. In tegenstelling tot andere politieke partijen is bij de SP de gemeenteraadsfractie ondergeschikt aan het afdelingsbestuur. Het bestuur bepaald namens de leden de doelen van de partij en de onderwerpen die in de gemeenteraad en vooral ook daarbuiten naar voren gebracht moeten worden. Want belangrijke successen worden door de SP vooral samen met de mensen op straat behaald. Meedoen in de gemeenteraad en sinds twee jaar ook meedoen in het stadsbestuur is slechts een middel om die successen te bereiken.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Bert Peterse werd door de leden herkozen als afdelingsvoorzitter. Zijn rechterhand wordt het nieuwe bestuurslid Ibrahim Doslu die ook unaniem gekozen werd als organisatiesecretaris. Het bestuur bestaat verder uit Matthijs Fiddelaers, Hennie Beliën, Jeroen Goubet, Eric Raemaekers, Henny Schappin en Nico van den Bent.

Afscheid nemend bestuurslid Ronald van Raaij probeerde aanwezig te zijn maar werd als vrachtwagenchauffeur  gehinderd door sneeuwval in de Ardennen. De bijna dertig aanwezige SP’ers bedankten hem echter rechtstreeks telefonisch maar wel rechtstreeks mwet een hartelijk applaus voor zijn inzet met name in het verkiezingsjaar 2014.

Een discussie volgde over de doelen van de SP in de komende jaren. Een vraag uit de zaal over het suggestieve krantenbericht dat de gemeente Weert geld vanuit de zorg weg zou sluizen naar andere doeleinden werd bijvoorbeeld vakkundig ontkracht door wethouder Sterk.

Hij liet zijn sociale hart nog meer spreken door te stellen dat goede zorg voor iedereen die dat nodig heeft in Weert altijd beschikbaar is. En dat is ondergeschikt aan geld. De wethouder gaf een gepassioneerd inzicht in hoe de SP in het stadsbestuur ervoor zorgt dat zorg op de juiste plekken terecht komt. Dat Weert maximaal sociaal is en binnen de huidige ‘markt’ die door de regering wordt opgelegd altijd zoekt naar het beste.

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

Daarna werd er gezellig geborreld in het Keenterhart.

Maximaal sociaal is in Weert binnen handbereik maar kwetsbaar. Iedereen is welkom, iedereen mag meedoen. De beste manier om ook mee te doen en onderdeel te worden van een socialer Weert  is lid worden van de SP. Dootj met ôs mei-j!!