SP start wijkenquête

24 augustus 2020

SP start wijkenquête

Foto: Mathijs Fiddelaers

Zaterdagochtend gingen SP'ers langs de deuren in de wijk Fatima. Zij gingen in gesprek met bewoners met de vraag wat er beter kan in Weert. Hiermee is een start gemaakt met de wijkenquête die vanaf nu iedere zaterdag wordt uitgevoerd.

De SP is een partij die onder de mensen is. Om die reden waren SP-leden
regelmatig te vinden op de weekmarkt en in de verschillende wijken. Helaas was dit door de uitbraak van het Corona-virus, begin dit jaar niet mogelijk. Nu de maatregelen versoepelt zijn, kan de SP op 1,5 meter afstand weer langs de deuren en starten met de wijkenquête.

Tijdens de wijkenquête wordt elke zaterdag een wijk bezocht en bij bewoners aangebeld om het gesprek aan te gaan. Met vragen als 'Waar bent u trots op in uw wijk?', of 'Wat zou u als eerste verbeteren in uw wijk?' komt de SP erachter wat er leeft onder de Weertenaren.

Yasemin Kaya namens de SP: 'Wij willen met mensen in   gesprek om erachter te komen waar zij zich zorgen of   zelfs boos over maken. Als zij hiervoor in actie willen   komen, kunnen zij op steun rekenen van de SP'. Het is   nog te vroeg om te zeggen dat er een specifiek   onderwerp uitspringt. Mocht dit wel het geval zijn laat de   SP dit de bewoners weten om elkaar te versterken om   belangrijke zaken aan te passen in hun buurt. 'Op deze manier krijgen mensen weer zeggenschap over hun eigen straat, buurt of wijk.’