Kom vrijdag naar de online manifestatie van Onze Helden

1 juli 2020

Kom vrijdag naar de online manifestatie van Onze Helden

Foto: SP

De afgelopen maanden zagen we hoe cruciale beroepen ons land draaiend hielden. Zo werd er geklapt voor ons zorgpersoneel, werden winkelmedewerkers in het zonnetje gezet en was er in heel het land waardering voor onze docenten. Maar die waardering ziet onder andere ons zorgpersoneel en de winkelmedewerkers niet terug op hun loonstrookje.

Hoe kan het dat zulke beroepen in tijden van crisis alle lof krijgen, maar veelal werken met onzekere flexcontracten? Hoe kan het dat er voor deze mensen wordt geklapt, maar als zij vragen om meer salaris het kabinet hun in de kou laat staan, en zich er vanaf doet met een bonus?

Tijdens de online manifestatie op vrijdag 3 juli hebben we het met SP Tweede Kamerlid Jasper van Dijk over onze alternatieven, zoals vaste contracten in plaats van flexcontracten, en het verhogen van het minimumloon naar €14,-. Samen met Jasper gaan we in gesprek met een schooldirecteur, een verpleegkundige en een winkelmedewerker.

De manifestatie start om 19.00 uur (18.30 uur inloop) via Zoom. U kunt de manifestatie bijwonen via onderstaande link: