0% is genoeg!

2 juni 2020

0% is genoeg!

Foto: SP

Op 29 mei heeft de SP Weert de eerste bijeenkomst georganiseerd met de huurders voor de actie “0% is genoeg”. Door de Corona maatregelen mogen we nog steeds niet bij elkaar komen, maar dit weerhield ons er niet van om toch door te gaan met acties op een online platform. Op deze gezellige, maar ook productieve avond hebben we elkaar beter leren kennen en afspraken met elkaar gemaakt om van deze actie een overwinning te maken.

Vorig jaar had al de helft van de huurders moeite met de huur te betalen, laat staan in deze tijd waarin velen een deel of hun gehele inkomen zijn kwijtgeraakt. Maar toch gaan de huren per 1 juli omhoog, wat helaas voor veel mensen betekent dat hun financiële problemen nog groter worden. Terwijl de woningcorporaties hun winsten zien toenemen, zien de huurders hun salaris afnemen. “De huur is ondertussen bijna hoger dan ons salaris”, geeft een van de huurders aan. “De gebouwen worden steeds ouder, maar we gaan steeds meer huur betalen. Dat is toch vreemd?” En dat is ook vreemd en onacceptabel: daarom is 0% genoeg!

Mathijs Fiddelaers namens de SP Weert:“Huurders betalen nog steeds de rekening van de crisis in 2008 en dit terwijl multinationals steeds meer winst maken. Helaas kunnen we daar individueel niets aan veranderen, maar als we als een groep, als een blok naar de corporatie stappen, dan ben ik ervan overtuigd dat we onze doelen gaan waarmaken.”

Wilt u ook meedoen met deze actie? Onderteken de petitie '0% is genoeg' op https://doemee.sp.nl/stop-de-huurverhoging en stuur uw verhaal naar weert@sp.nl.