Bestuurslid John belt leden

14 april 2020

Bestuurslid John belt leden

Foto: SP

John Janssen, bestuurslid van de SP afdeling Weert, heeft de afgelopen dagen met veel leden gebeld. Dit om contact te houden en te vragen hoe het met hen gaat in Corona-tijd.

De leden stelden dit zeer op prijs. Reacties die John vaak te horen kreeg waren bijvoorbeeld; ‘Mooi dat onze club ook in deze moeilijke tijden waarin afstand bewaard moet worden, toch contact houdt.’ of ‘Leuk dat je gebeld hebt. Een lichtpuntje! Als je hulp nodig hebt, laat het mij dan weten.’ John geeft aan dat hij het bellen van onze leden ziet als een blijk van wederzijdse solidariteit.

‘Sommige leden zijn somber door de situatie, vooral als men alleen woont. Door een keertje te bellen maak je de dag al een stuk zonniger.’ Zegt John. ‘Anderen zien het positiever in.’ Met enkele leden werd ook gesproken over hun werkomstandigheden. ‘Zo gaven leden aan dat hen werd gevraagd papieren doekjes te gebruiken, maar dat deze niet eens aanwezig waren. Ook was het in verschillende werksituaties niet mogelijk om 1,5 meter afstand van elkaar te houden.’ Aldus John.

In de tijd dat de maatregelen blijven voortduren, zal de SP afdeling contact met haar leden blijven houden. Ook staat weert@sp.nl open voor vragen en opmerkingen. Ook door mensen die nog geen lid zijn van de SP wordt hier gebruik van gemaakt. Zo blijven we – ondanks de beperkingen – onder de mensen.