We houden onze poot stijf

9 september 2019

We houden onze poot stijf

Foto: Nico

Zaterdag was de Weerter SP aanwezig op de weekmarkt van Weert. Dit om mensen te laten weten dat we nóg steeds de hondenbezitters uit Boshoven steunen in hun actie voor een veilig ravotterrein. Om dit duidelijk te maken werden er stickers en flyers uitgedeeld aan voorbijgangers.

Vanaf de eerste bijeenkomst steunt de SP de hondenbezitters uit Boshoven in hun strijd voor een veilig ravotterrein. Sinds kort worden de activisten ook gesteund door andere buurtbewoners die uit solidariteit een poster voor hun raam hangen. Met een flyer en een sticker in de hand spraken vrijwilligers van de SP voorbijgangers aan met de vraag of zij de hondenbezitters uit Boshoven een hart onder de riem willen steken.

Foto: SP
Vooral bij aangesproken hondenbezitters was de solidariteit erg hoog. Zij gaven aan de sticker zichtbaar op hun vuilnisbak, fiets en zelfs auto te plakken. Ook gaven hondenbezitters aan dat zij ook een veilig ravotterrein in hun wijk willen. "Wij zullen altijd de bondgenoot zijn van mensen die meer te zeggen willen hebben over hun wijk. Zodra mensen zien dat ze niet alleen zijn, zich organiseren en in actie willen komen zijn wij altijd
de partij die deze mensen steunt, net zoals we in Boshoven doen.” Aldus Nico van den Bent, organisatiesecretaris van de Weerter SP.

Voorlopig zijn onze pijlen gericht op een goede afloop voor het ravotterrein in Boshoven waar de mensen iets héél simpels vragen. Een hekwerk zodat de honden niet de Ringbaan op kunnen rennen, een geëgaliseerde ondergrond zodat het ook veilig lopen is voor de baasjes en regulier onderhoud van het terrein.