Strijdbare hondenbezitters uit Boshoven hangen spandoek op

27 mei 2019

Strijdbare hondenbezitters uit Boshoven hangen spandoek op

Foto: Nelleke Snijders

Maandagavond hebben hondenbezitters van de wijk Boshoven een spandoek opgehangen. Met de tekst ‘binnenkort spelen onze honden op dit nieuwe ravotterrein’ laten zij zien zeker te zijn van hun zaak, en geen genoegen nemen met minder. Hiermee geven zij een signaal af aan de gemeenteraad en wethouder Van den Heuvel. Zij spreken woensdag over de Weerter ravotterreinen tijdens de kadernota.

Sinds een aantal maanden zijn hondenbezitters uit Boshoven in actie voor een ravotterrein voor hun honden. Na het ophalen van handtekeningen, verschillende bijeenkomsten en spreken in de gemeenteraad hebben zij nu de volgende stap gezet. Zij hebben een spandoek opgehangen met de tekst “binnenkort spelen onze honden op dit nieuwe ravotterrein”. Vastberaden hondenbezitters voeren hiermee de druk op bij de gemeenteraad. ‘We hebben lang genoeg gewacht op antwoord van de gemeente. De wethouder is zelf komen kijken en gaf aan dat je dit geen ravotterrein kunt noemen en dat er echt iets moet veranderen. Dit spandoek hangt er om te laten zien dat we door gaan totdat ons ravotterrein er is.’ Aldus Patricia, de initiatiefneemster van de actie.

‘De hondenbezitters van Boshoven laten zien dat zij zelfverzekerd zijn. En terecht! Het wordt tijd dat de gemeente echt luistert naar de inwoners van haar stad. Vorige week las ik dat de leegstand van de Poort van Limburg 8 miljoen heeft gekost, €25.000,- per week! Maar tegelijkertijd horen we dat de gemeente moeten zoeken naar geld voor een ravotterrein. Ik vraag me af waar de gemeente haar prioriteit legt. Zijn dat voorzieningen voor Weertenaren? Of prestige projecten die leegstaan en worden betaalt met belastinggeld?’ Voegt Mathijs, afdelingsvoorzitter van de SP Weert hieraan toe.

Komende woensdag, 29 mei, spreekt de gemeenteraad over het omheinen van alle ravotterreinen in Weert tijdens de kadernota. Hierbij worden de financiële mogelijkheden besproken voor volgend jaar. Eerder werd tijdens het bespreken van dit voorstel door verschillende partijen de voorkeur uitgesproken om te starten met het terrein in Boshoven. Ook de wethouder gaf die avond aan meer te zien in de wijk Boshoven. Door de ruim honderd opgehaalde handtekeningen weet de wethouder dat er draagvlak is voor dit plan.