Leden blikken terug en kiezen een nieuw bestuur

31 mei 2019

Leden blikken terug en kiezen een nieuw bestuur

Vrijdag 31 mei vond de eerste ledenbijeenkomst van de Weerter SP plaats. Tijdens deze avond blikten de leden terug op de afgelopen 6 maanden. Er is vele gebeurd in deze tijd. Het opvangen van de klap na het opstappen van een aantal leden, twee verkiezingen met bijbehorende campagnes, en het lokaal activisme.

Nadat verschillende mensen in oktober hun lidmaatschap hadden opgezegd is er een tussentijds bestuur aangesteld door de leden. Een bestuur bestaande uit John Jansen, Yasemin Kaya, Danique van den Bent, Nico van den Bent (organisatiesecretaris) en Mathijs Fiddelaers (afdelingsvoorzitter) kreeg de opdracht om de klap op te vangen en de afdeling weer op de rit te krijgen.

In de tijd waarin de afdeling weer moest worden opgebouwd zijn er ook twee verkiezingen geweest. Ondanks dat beide uitslagen uitermate teleurstellend waren heeft het bestuur ook veel geleerd. De realiteit is dat er veel werk neerkomt op een klein groepje mensen. De afgelopen campagnes is er gedaan wat kon. Het uitgebreide flyernetwerk van leden is gekrompen, waardoor het de afgelopen campagnes niet mogelijk was om alle wijken van Weert te flyeren. Het bestuur heeft dit open gedeeld tijdens de ledenbijeenkomst en kon rekenen op alle begrip van de leden.

Desondanks zijn er grote sprongen gemaakt het afgelopen half jaar. De verspreiding van de Tribune loopt goed, er worden weer scholingen georganiseerd voor leden en de SP is weer zichtbaar in de wijken. De SP is weer de bondgenoot van inwoners van Weert. Zo is gebleken uit de actie voor een fatsoenlijk ravotterrein in Boshoven. Die met succes is afgerond!

De leden geven aan het volste vertrouwen te hebben in het huidige afdelingsbestuur door het werk wat zij de afgelopen tijd hebben laten zien. Daarom is het huidige bestuur is in dezelfde samenstelling unaniem gekozen voor een periode van twee jaar.

Tijdens de ledenbijeenkomst werden Piet en Marion, leden van het eerste uur, in het zonnetje gezet. Nadat zij zich jarenlang in hebben gezet voor de SP door het bezorgen van flyers, en het rondbrengen van flyers willen zij nu meer tijd voor henzelf. Zij werden bedankt voor al hun werk met een prachtige bos bloemen en een woord van dank.