Eerste kerngroep bijeenkomst is een feit

27 juni 2018

Eerste kerngroep bijeenkomst is een feit

Foto: SP

Op vrijdagavond 22 juni kwamen leden van de Weerter SP bij elkaar in Tuinpark Lamershof. Tijdens deze avond werd er gesproken over onderwerpen waarop we als SP het verschil moeten maken in Weert.

Afdelingsvoorzitter Jessica van Limpt trapte de avond af, waarna leden in groepjes met elkaar het gesprek aangingen. In deze gesprekken kwamen er verschillende ideeën en acties ter sprake. Zo werd het plan geopperd om de SP-hulpdienst weer nieuw leven in te blazen. Naast de hulpdienst kwamen nog tal van ideeën aan bod waar de SP mee aan de slag kan.

Ook werd er gekeken naar het ontstaan van de SP in Weert. Met oud beeldmateriaal doken we terug in de tijd. Van de oprichting in 1987 tot de huurdersacties in 2002 tegen de sloop van woningen, en de campagne van de laatste verkiezingen. Alles kwam voorbij.

‘Sinds mijn voorzitterschap was dit de eerste bijeenkomst die ik heb mogen leiden. Het was een gezellige avond die veel ideeën heeft opgeleverd waar we de komende tijd mee aan de slag zullen gaan.’ Aldus Jessica van Limpt.

De avond werd afgesloten met een pubquiz over de geschiedenis van de SP in Weert.