SP Weert blikt terug en kiest een nieuw bestuur

27 april 2018

SP Weert blikt terug en kiest een nieuw bestuur

Foto: SP

Vrijdag 20 april vond de eerste ledenbijeenkomst na de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Tijdens deze bijeenkomst in het Kwintet werd er naast terugkijken naar de campagne ook vooruit gekeken. Er werd afscheid genomen en een nieuwbestuur gekozen.

Als eerst werden Nico van den Bent als campagneleider,
Riya Geboers als raadslid, Peter Duisters en Jeroen Goubet als
bestuurslid bedankt voor hun inzet de afgelopen tijd. Jeroen heeft zijn
plaats in het bestuur afgestaan aan een nieuwe generatie met nieuwe
energie. Wel blijft Jeroen fractievoorzitter in de gemeenteraad.

Foto: SP

Daarna werd er door de aanwezige leden terug geblikt op de gevoerde
campagne en de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. De uitslag was voor velen een verassing. Na de goed gevoerde campagne de afgelopen maanden was er gehoopt op meer zetels. Helaas zat dat er niet in. Ondanks de tegenvallende uitslag is de SP in de gesprekken voor collegedeelname goed uit de verf gekomen door het werk van de afgelopen jaren. Met name wethouder Paul Sterk heeft het goed gedaan op het gebied van de zorg. Mede hierdoor wil Weert Lokaal, de grote winnaar van de verkiezingen, graag door met de SP in het college. Mocht er een akkoord voor het college liggen, dan zal dit eerst aan de leden voorgelegd worden voordat de SP haar handtekening hieronder zal zetten.

Foto: SP
Ook werd er afscheid genomen van Bert Peterse. Hij vertrekt binnenkort naar Rotterdam en laat de afdeling na vier jaar voorzitterschap achter. De leden hebben Jessica van Limpt als afdelingsvoorzitter, Mathijs
Fiddelaers als organisatiesecretaris, Danique van den Bent (ROOD) ,
Ibrahim Doslu (sociale media) en Paul Lempens (penningmeester) als nieuw bestuur gekozen. Zij zullen de komende twee jaar de SP in Weert