SP Tweede-kamerlid Sandra Beckerman bezoekt Fatima

15 maart 2018

SP Tweede-kamerlid Sandra Beckerman bezoekt Fatima

Foto: SP Weert / SP Weert

Gisterenavond organiseerde de Weerter SP-afdeling een huiskamerbijeenkomst in de Huiskamer van Fatima. SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman was vanuit Groningen speciaal naar Weert afgereisd om in gesprek te gaan met bewoners van Fatima. En ook de hele top-10 van de kandidatelijst was aanwezig om met de buurtbewoners in gesprek te gaan.

De bijeenkomst in Weert was onderdeel van een heel aantal huiskamerbijeenkomsten door het hele land. SP'ers zijn altijd in de buurt te vinden maar gisterenavond waren speciaal bewoners van Fatima uitgenodigd. Ook de SP-kandidaten hadden vrienden en familie uitgenodigd.

Foto: SP Weert / SP Weert

Het was een nieuwe manier om te horen wat er leeft naast natuurlijk het langs de deuren gaan en het bijna wekelijks uit op de markt staan. De SP haalt daar altijd veel informatie uit en voert soms ook samen met bewoners actie. In de afgelopen jaren steunde de partij bijvoorbeeld bewoners van Boshoven in hun strijd om het behoud van de fietsoversteek en stond de partij bewoners van Keent bij om de St. Josephstraat veilig te maken.

In haar inleiding gaf Sandra Beckerman dan ook aan vooral te luisteren naar bewoners om die informatie in haar werk als Kamerlid te gebruiken.

Tijdens de avond ging het onder andere over wonen, werk en armoede in Weert. De zorg was het belangrijkste gespreksonderwerp dat een aantal keren terug kwam. SP wethouder Paul Sterk die in Weert over de zorg gaat was er ook en gaf uitleg. De conclusie was vooral dat ondanks de landelijke bezuinigingen, de zorg in Weert goed geregeld is. Een buurtbewoner vertelde hoe het is om mantelzorger te zijn.

Ook kwam verkeersveiligheid en parkeren in Fatima aan de orde. Met de bewoners is afgesproken na de verkiezingen dit samen op te pakken.

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert