Fanatiek SP-team bijt zich vast in Wieërter Kwis

18 maart 2018

Fanatiek SP-team bijt zich vast in Wieërter Kwis

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

Tussen al het campagne voeren voor de gemeenteraadsverkiezingen door mag er ook tijd zijn voor ontspanning. Want de SP is een hechte club en we hebben ook lol met elkaar. Al bleek echte ontspanning eigenlijk ver te zoeken bij het Team-SP dat mee deed aan de ‘Wieërter Kwis’. Bloedfanatiek alsof gisteren winnen nog belangrijker zou zijn dan aanstaande woensdag!

De SP-wethouder, bestuursleden, raadsleden, actieve campagneleden, zo’n achttien actieve SP’ers kwamen zaterdagavond bij elkaar in het huis van lijsttrekker Jeroen Goubet. Dat was uit praktische overwegingen, lekker dicht bij het Keenterhart waar de kwisvragen opgehaald en ingeleverd moesten worden!

Raadslid Karin Duijsters vormde samen met commissielid Nico van den Bent de mobiele brigade van team SP. In telefonisch contact en via de app reden zij heel Weert rond om verschillende vragen ter beantwoorden. Bestuurslid en kandidaat raadslid Danique van den Bent was vliegende keep en ging af en toe ook op pad.

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

De rest verzamelde zich achter vele i-pads en laptops in de woonkamer van Jeroen om alle vragen te beantwoorden. En dat was pittig!

Goubet: ‘We hebben uiteindelijk bijna alle vragen in kunnen vullen maar het was niet gemakkelijk. Complimenten voor de organisatie die deze pittige vragen verzonnen heeft. Puzzelen. Mooie momenten bijvoorbeeld als Ibrahim Doslu van achter zijn laptop een raadseltje had opgelost! Applaus door de woonkamer. Teamgevoel, daar doe je het voor!’

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Mocht de SP winnen dan gaat het prijzengeld naar ‘iedereen een kerst’. Dat is een initiatief om mensen die weinig te besteden hebben of eenzaam zijn een leuke kerstavond te bezorgen. Zij mogen in het Munttheater gratis van een door de vrijwilligers gekookt kerstdiner genieten.