Honderd en elf

1 december 2017

Honderd en elf

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert

‘Wat wil het getal 111 zeggen?’ vroeg oud-raadslid Paul Lempens gisteren aan een groep van zo’n vijfentwintig SP’ers in het Buurthuis Fatima. Er werd hardop nagedacht. ‘Nog 111 dagen tot de raadsverkiezingen?’ vroeg iemand zich na een paar keer raden af. Dat bleek het inderdaad het goede antwoord.

De SP’ers waren bij elkaar gekomen om de voorbereidingen voor de verkiezingscampagne af te trappen. De 111 dagen tot aan de verkiezingen wil de SP gebruiken om het resultaat uit 2014 minstens te evenaren en het liefst te verbeteren: 3131 Weerter stemmen en vier raadszetels.

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert

Eigenlijk voert de SP altijd campagne. De partij is het hele jaar door te vinden in de buurten, huis aan huis, op de markt en bijvoorbeeld begin deze week nog aan de poort bij Trespa om stakers een hart onder de riem te steken. De partij weet dus hoe ze acties moet voeren. Maar bij de SP zijn de leden de baas en goede ideeën altijd welkom.

Nico van den Bent, bestuurslid en commissielid voor de SP trapte de avond af en Paul Lempens, oud-raadslid en ook nu weer kandidaat schetste een beeld van hoe vorige verkiezingscampagnes gevoerd werden. En al snel stroomden de suggesties van leden binnen. Daar zaten hele leuke en ook praktische ideeën tussen. Ook was er trots te proeven over wat er bereikt is in de afgelopen vier jaren.

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert

Er werd veel gelachen en er werden goede discussies gevoerd. Aanwezige bestuursleden waren flink aan het pennen om alles op te nemen in het campagneplan.

Maar het belangrijkste was het enthousiasme aanwakkeren om ook een steentje bij te dragen in de komende 111 dagen, hoe klein of groot dan ook. En dat is zeker gelukt. De SP gaat er weer voor!

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Foto: Nico van den Bent / SP Weert